Första advent

Höll ju på att glömma att idag är det första advent. Mysigt värre. Julen börjar närma sig allt mer. Jag är lycklig då. Denna dag blev ju trots allt inte så tråkig som jag hade förväntat mig. Pappa tog med mig ut och vi köpte julklappar. Hittade för engångsskull en BRA julklapp till min bror. Annars brukar det vara så himla svårt att ge presenter till killar tycker jag. Till tjejer kan man ju köpa nästan vad som helst känns det som. Haha. Men denna gången ska han nog bli glad! :-) Dyrt var det också. Haha snåla lilla jag :-( Jag är så snål, vet inte varför? Mamma klagar alltid på mig för det, haha. ;-) Can´t help. Men denna gång snålade jag inte. Eller.........
Köpte även nya "kuddar" till mina mobilhörlurar, mina gamla rammlade alltid  av och tillslut så var alla borta. Så nu har jag fått lyssna på musik utan några "öronkuddar". Har ju nästan fått skavsår i öronen. Aj aj aj. Har till och med tappat bort Olles en gång när vi skulle till Thailand. Han blev inte glad...Får fortfarande höra det. ;-) Jag är så klantig.

Ialla fall så var vi också hos farmor och fikade idag, sen följde vi henne till hennes bästa polare Elly som bjöd mig på massa godis. Fick till och med en helt chokladkaka med mig hem. (har aldrig träffat människan innan) Varför ska alltid gamla vara så himla generösa? Känns ibland som att dem tror man tar förgivet att varje gång man ses så ska dem ge en någonting. Men nej så är det inte! Men snällt är det ialla fall :-) Dem är gulliga!

Vill bara säga att min svenska trots allt inte blev så illa, (hoppas jag inte ialla fall.) Pennan glödde ganska bra och nu har jag skrivit allt på datorn. Detta rullar ju på bra...

Ikväll blir det Andra Avenyn (my favourite) och sedan Wallander (so much better)! Kanon ju.

Pussen
Hajen

Good morning

Morrn´morrn´.

Jag och Johanna vaknade för en stund sedan. Nu har vi käkat frukost och hon har precis stuckit hem för hon skulle på träning. Jag sitter här och ruttnar och lyssnar på jullåtar. Det är mys!
Igår hade jag och Johanna det jättetrevligt, vi lagade mat och sen var vi ute på våran kvällsrunda. Sen nanna vi här.

Idag eller rättarsagt nu måste jag göra svenskan. Orkar inte! Det står still i min hjärna just nu, kommer inte på att skriva något. Måste få den klar till imorgon för då ska vi läsa upp den i skolan. Och på fredag är det inlämmning. På onsdag är det även spansk-prov. Herregud, det är ju prov och inlämmningar HELA TIDEN. Jag hoppas verkligen att det blir bättre till vårterminen. Fast då är det ju nationellaproven, men ändå.

Åå söndagar är verkligen såååå tråkiga. Vill bara hitta på något, bara få komma ut. Nu måste man sitta här och göra äcklig läxa hela dagen. So baaaaaaaaad.

Ha en underbar dag.
Ellen



Twilight

Idag efter skolan åkte jag och Johanna till stan. Käkade på Pizza hut och sen kollade vi på Twilight. Filmen var riktigt bra, verkligen BRA. Rekomenderas verkligen. Sen tog vi oss en ganska lång promenad genom stan, det var riktigt mysigt nu när det börjar närma sig jul och sånt.

Ska strax sova faktiskt, är riktigt trött.

Puss
Ellen



TWILIGHT

Bernadotte

Igår var jag och pappa på öppethus på Bernadotte. Vill jätte gärna gå där! Annars dör jag. Haha men typ. Har alltid viljat gå där. Skulle verkligen betyda så himla mycket för mig. Skulle verkligen vara en dröm som gick i uppfyllelse. Det verkar vara riktigt bra och kul. Känner att det skulle vara ett bra steg fram för möjligtvis ett framtida yrke inom något av uniformsyrkena. Vill ju helst av allt bli polis, som jag alltid velat bli, men jag har hört att dom flesta som blir intagna på Bernadotte vill bli poliser men sen efter 3 år på skolan så är det inte ens hälften så många som vill bli det.
Jag hoppas med hela mitt hjärta att jag kommer in där. Vill inget annat.

Idag var det ytterligare ett matteprov, såkallad B-delen. Känns som att jag kommer få något rätt ialla fall fast det kommer jag säkert inte för det brukar kännas bra men sen när man får resultatet så blir det helt tvärtom.

Och ikväll måste jag göra lite svenska och sen typ vid 6-tiden kommer Johanna och då ska vi åka till Borgar och titta. :-)

Puss Puss
Ellen



Tandreglering

Klockan 10:00 skulle jag vara hos tandregleringen. Tog bussen klockan 9 och sen bussen hem klockan 11 ungefär. När jag kom till skolan hade jag matteprov och sen hemkunskap. Matteprovet gick sådär. Inte omprov ialla fall, kan inte prestera så bra när det gäller matte så jag är nöjd och glad med ett G. Vet att det är omöjligt för mig att få högre för jag har verkligen ingen mattehjärna. Kan väl skylla på att jag inte kunde prestera lika bra på matteprovet för jag hade ont i munnen? Haha nejdå, men seriöst så hade jag faktiskt det. Fick nya gummiband idag, extra stora. Sen höll dom på att dra och slita med en massaföremål i min mun, inte konstigt att man är öm. Kom hem för en stund sedan, skulle äta god mat som jag hade fått av mormor men vad tusan, gjorde fruktansvärt ont. Fick tugga som en gammal gubbe på ett ålderdomshem eller nått. Ser helt sjukt ut. Men jag har fått tabletter som lättar på smärtorna nu. Känns liiiiite bättre.
Och efter skolan skulle jag hämta tvillingarna. Idag var dom riktigt jobbiga, lydde mig inte ett skit ju. Spelade lite fotboll inomhus (haha) och sen började dom bråka, slåss och gråta hela tiden. Gissa om jag är slut nu. 
Tänk när man själv var så liten...

Kramar
Ellen


Passa tvillingarna

Idag har jag passat dem tre små gullungarna. Haha. Filip, Ludvig & Gustav. Hämtade dem efter skolan och sen gick vi hem i värsta snöstormen, jag och Johanna fick värsta känslorna tillbaka från en massa gamla tider. Helt sjukt. Ibland längtar man faktiskt tillbaka, då allt var så lätt. Inget att behöva oroa sig för och bara chilla runt. Haha men nu är det inte så. Just to realize ;-) Men jag har ju det bra nu med of course!
Hemma hos tvillingarna kollade vi på "Mio min Mio", sämsta film jag någonsin sett. Haha men dom tyckte den var "skiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit bra" och vi fick spola tillbaka minst 100 gånger för att se den om och om och om igen. Haha, vad gör man inte för att vara snäll?

Nu har jag pluggat matte en stund. Känns som jag fattar allt, men imorgon på matteprovet kommer jag sitta som ett frågetecken och fattar 0,0000000000. Jag har typ 1 sekunds minne när det gäller matte. Helt sjukt, måste nog vara en av dem sämsta i världen på matte. Men vafan, jag är bra på annat ju! :-)

Nu ska jag ta mig ett varmt bad och mysa och sen ska jag titta på tv och njuta av den vackra snön som ligger ute på gatan. Myspys.

Pussar
Ellen


Kanye West

[Chorus]
In the night, I hear 'em talk,
the coldest story ever told
Somewhere far along this road, he lost his soul to a woman so heartless..
How could you be so heartless?
Oh.. How could you be so heartless?

[Verse 1]
How could you be so, cold as the winter wind when it breeze, yo
Just remember that you talkin' to me though
You know need to watch the way you talkin' to me, yo
I mean after all the things that we've been through
I mean after all the things we got into
Hey yo, I know of some things that you ain't told me
Hey yo, I did some things but that's the old me
And now you wanna get me back and you gon' show me
So you walk around like you don't know me
You got a new friend, well I got homies
But in the end it's still so lonely

[Chorus]
In the night, I hear 'em talk,
the coldest story ever told
Somewhere far along this road, he lost his soul to a woman so heartless..
How could you be so heartless?
Oh.. How could you be so heartless?



Klara gymnasium

Tjosen

Imorse när jag vaknade blev jag väldigt glad, endast för att snön ligger kvar! Jippi. Hoppas det kan vara snö hela vintern nu. Fast,  det tror jag i och för sig inte men man kan ju hoppas.

Kom hem för en stund sedan, var i stan på öppethus på Klara gymnasium. Tyckte att det verkade bra, faktiskt. Dom har bra linjer. Och nu ska jag göra mig iordning lite, sen ska vi hem till mormor och morfar på middag.

Ha det bäst
Ellen


SNÖ SNÖ SNÖ. Tjoooohooo

Jojje

Hallåj :)

Idag har jag varit hos tandregleringen. Fick reda på att jag ska dra ut 4 st tänder. Aj aj aj, haha. Men vad klarar inte jag? ;-)
Just nu har jag två gummiband på vardera sida av käken. Min tandställning kommer antagligen efter jul. Så det känns skönt faktiskt.
Efter tandläkaren åkte jag till skolan. Skulle egentligen sluta klockan 12, men det var några killar från Pauli gymnasiet som skulle hålla i en lektion. Slutade klockan 2 istället.

Och idag har det snöat, så himla mysigt, äntligen! :)

Ikväll ska vi ha gäster.

Puss puss


Filip, johanna, jag & ludvig. Haha

Långa långa torsdag

Torsday today. Innebär en väldigt lång och kämpig skoldag, enligt mig. Men det rullade på som vanligt och blev faktiskt inte så himla jobbigt egentligen. Efter skolan skulle jag egentligen följa med Johanna på öppet hus, men det blev inte så. Vi hade gäster här hemma så jag stannade hemma och gjorde dem lite sällskap istället. Lekte med lilla gulliga Esmeralda.

Är jätte trött nu. Ska strax gå och lägga mig tror jag.
Imorgon blir det en chillidill dag för mig, ingen skola. Eller ja, möjligtvis sista lektionen, det beror på hur lång tid mötet tar.
Men annars ska det bli skönt med fredag. Veckorna rullar på som sjutsingen nu förtiden tycker jag, man hinner ju nästan inte med. Hihi.

Kramar
Ellen


I´m always by your side.

Öppet hus

Hejsan!

Kom nyss hem från skolan. Har varit en ganska lugn och skön dag. :-)
Hade spanska, idrott, syslöjd och so. Blev äntligen klar med min stickning, Haha, ganska komiskt ändå.
Blev väldigt glad och förvånad när jag fick tillbaka mitt No-prov idag, fick VG. Trodde aldrig det. Kändes inte
alls bra när jag skrev provet, men resultatet blev ju bra, trots allt! :-)
Ikväll ska jag, johanna och pappi på öppet hus. Och sen måste jag plugga hemkunskap för jag har prov imorgon.

Vill bara tillägga att idag är jag extra glad, av vilken anledning vet jag inte :-)

Ha det bäst!
Pusssss
Ellen



Måns, min lille älskling. Han är så söt.


I will be right here with you..

!Buenas noches!

Jag orkar ingenting, jag är en lat och fet kärring =)
Måste börja röra på mig......
Men vilken sport kan man börja på?
Det är två sporter som ligger och frestar mig lite grann.
I januari då jävlar.
Nytt år och nya möjligheter, eller vad är det man brukar säga.

Jajemensan.

Just nu sitter jag bara och drömmer mig bort...
Det finns bara en sak som jag vill, bara en sak, och ingenting annat!
Jag hoppas, jag vill.. och ja det ska fan bli så.
Om man verkligen vill något riktigt mycket, då tror jag att man klarar det.
Jag vet att det kommer bli som jag vill, för jag klarar allt.


Ha det fett.
Pussssss
Ellen


I know I can manage everything.


Sjuk

Tja

Idag är jag sjuk. Har ont i halsen och känner mig lite febrig, fast jag tror inte jag har feber nu. Inte kul inte. Har pluggat lite hkk nu och gjort lite på so arbetet. Om det blir skola för min del imorgon så är det hkk-prov som gäller. Får hoppas att det går bra. Har kollat på Andra Avenyn och käkat godis och glass, haha. Ibland är det faktiskt skönt att vara sjuk. Det kan väl vi alla erkänna, visst?

Igår, söndag. Då var det först öppethus på Jensen gymnasium, johanna hänkade mig. Verkade väl bra. Var väl lite saker som jag inte fick riktigt klart för mig. Efter det käkade vi och sen tog vi bussen hem. Senare på kvällen var det restaurang med familjen och familjen randebjer. Trevligt trevligt. Efter det var vi hos mormor och morfar en kort stund.

Ha det bra,
Pusssssss
Ellen


Lite bilder

Här kommer lite bilder sen middagen med kusinerna:

 
Sophie, Olle & Malin            Olle & Malin


Sophie & Olle                        Jag & David


Malin & Jacob

Klicka för större bild

Regn

Så himla dåligt väder det måste vara. Gärna moln och så, men inte regn! Hatar regn! Jag vill ha snö nu ju. Undra om det överhuvudtaget blir någon snö i år? Kanske i februari eller mars, som det brukar bli. Precis då när man är som mest trött på vintern och kylan, ja då kommer snön. Så typiskt. Den kommer aldrig när den egentligen ska komma. Jaja, det är sverige det. Eller i alla fall skåne.

Idag har jag varit och handlat med pappsen och Olle, köpte lite mat till ikväll för då är det JAG som ska laga maten. Duktigt va?
Köpte även ett par nya converse. :-)

Ha en bra lördag. Pussar


Härliga fredag

Hejsan!

Kom nyss in, mina händer är kalla som is och jag fryser. Blir nog bättre snart antagligen. Idag var det gymnasiemässa på Europaporten. Fick en massa broschyrer och saker. Fick även prata med två poliser och en militär, gissa om jag blev glad? ;-) Haha. Dem berättade lite saker om yrket och så fick jag lite information m.m. Det var nice. Tror det här med att jag vilja bli polis ligger i generna eller vad man säger, eller ialla fall uniformsyrket. Farfar var polis, gammelmorfar var brandman och mormor jobbade inom åklagarmyndigheten. Haha, vad det nu har med saken att göra. Men ändå.

Blir nog Bernadotte för mig, specialutformad linje med förberedelse inför uniformsyrket. Som t.ex. att jobba inom försvarsmakten, kriminalvården, kustbevakningen, polisen, räddningstjänsten och tullverket. Allt verkar sjukt intressant och i min smak men det är ändå polisyrket som intresserar mig mest. Känner att Bernadotte skulle vara en bra förberedelse inför det och skolan verkar bra och det verkar vara ordning och reda.
Men men

Efter skolan har jag och johanna ätit, chillat och varit ute.
Nu väntar jag bara på att pappa ska komma hem så jag snart kan käka mammas goda pizza och sen ska
jag och johanna nog ut eller nått. (?)

Oj, glömde nästan tillägga att jag och Johanna blev intervjuade och fotade idag på gymnasiemässan, haha.
Så imorgon ser ni oss i tidningen.

Puss hej




Aj Aj Aj

Tjabba.

Idag var skolan ganska lugn. Hade spanska, idrott, syslöjd och so. På idrotten var det skitkul. Förutom att min fot eller snarare min stortå blev mosad. Hade redan skitont i den och sen trampa alla på den. Haha. Har verkligen ONT nu! Ska nog beställa tid hos läkaren snart så jag får göra en operation, kan inte ha såhär längre. Haha nu sitter mamma här och skrämmer mig med massa saker. :-( Hahaha. Jag dör.
Men nu ska jag och pappa nog iväg och simma. Hihi.

Have to go!

Puss och kram


Tisdag

Skolan började 8:50 idag. Hade svenska, spanska, matte och sist hemkunskap. På hemkunskapen gjorde vi jätte god panerad fisk. Skit gott var det. Jag och Johanna råkade göra lite för mycket potatis Haha ;-)

Efter skolan följde jag med pappa och Olle till vanningen. Simmade jättelångt, var skit skönt.
Nu ska jag glo på tv lite.

Puss hej


Olle och jag på Bastö i somras. Ser lite konstig ut med det är för jag kisar.
Jag tycker om min storebror, världens bästa :-) Hehe.


Tråkig måndag

Godkväll (?)

Sitter här och har inget att göra eller skriva om egentligen, men men.
Idag var det skola igen. Alla vet ju vad man tycker om det.
Ganska lång och seg dag var det idag. Hade jätteont i magen idag och
mitt humör var väl inte på tipptopp. Men så kan det vara.
Efter skolan har jag bara suttit och nördat mig framför datorn och
kollat på alla veckans Andra Avenyn avsnitt, haha kalla mig nööörd. Jag
är nog deras största fan. Tror inte jag har missat ett endaste avsnitt av
Andra Avenyn säsong 1 & 2. HAHA jag är nog sjuk i huvet eller något.

Nu ska jag nog ta och kolla lite på olika gymnasieskolor. Vet inte vad jag
ska välja längre!? Innan var jag nästan helt bombsäker på vad jag ville
välja men nu har det kommit fram så himla många nya skolor så jag
blir alldeles förvirrad. Men det är ju gymnasiemässa på fredag, så dit ska
vi med klassen.
Det enda jag viljat bli sen jag var typ 7 år gammal är polis och det är det
enda jag vill bli nu också, kan inte tänka mig något annat!
Vill egentligen gå på Bernadotte men man vet ju aldrig om man kommer
in där. Annars blir det väl vanlig samhäll. Funderar på omvårdnad också
fast det verkar inte finnas så många "bra" gymnasieskolor som har omvårdnads-
programmet här i Malmö.
Jaja......

Ha de bäst, puss puss.


Middag med kusinerna

Igår var det middag hemma hos mormor och morfar med kusinerna. :-)
Det var mycket kul och trevligt, och det var mycket god mat!
Kul att träffa allihopa, händer ju inte så ofta.

Idag är det söndag och fars dag, pappa fick en slips av oss :-)
Jag älskar dig pappa, du är den bästa som finns! 

Har ingen aning om vad som händer idag. Ska väl bara ta det lugnt.

Pussar


Hahaha, en mycket fin bild på Malin och mig för många år sedan. Haha cute.

Död fredag

Friday today! Började skolan klockan 8 och slutade 12, det gillar  jag med fredagarna.
Hade först matte, svenska, no och sedan engelska. Idag var det No-prov, gick inte som
förväntat. Blev helt stressad och sånt. Känner mig så missnöjd. åååååh i will kill myself! :-(

När jag kom hem från skolan hade mamma fixat fika till mig och Johanna så vi käkade
det sen har vi bara chillat och varit ute och gått i regnet. Vi älskar regn, det är skönt.

Och för en stund sedan kom jag upp ur badet och nu kollar jag på Idol. Heja Kevin!
Och jag har fruktansvärt ont i magen. =(

Puss puss


Äntligen

Idag fick Jag och Johanna äntligen stå i cafét efter typ en miljon försök innan.
Fick höra av lärare att Göran "felbehandlat" oss. Haha, men faktiskt, JAAAAAA.
Han uppskattar inte glada och trevliga människor utan man ska vara väldigt
väldigt ordentlig och ha en inblick i cafésäljandet. haha. (typ nått sånt eller?)
Men men today we finally made it :-) Fick städa hela matsalen och hela cafét,
det var väl inte det roligaste men bättre än att gå i skolan i alla fall.

Fick sluta 13:45 idag, lite tidigare än annars.
Och kom för en stund sedan hem från utvecklingssamtal.

Nu mååååste jag plugga NO. Prov på fredag, waaaaah. Undra hur det kommer gå!?

Förresten förfan, Barack Obama vann! I´m happy for that! :-D Jag gillar honom.  

Pussen



God eftermiddag

Kom hem från skolan för en stund sedan. Var riktigt hungrig när jag kom hem
så nu har jag suttit och krängt i mig några mackor och lite choklad och kollat
på Disney Chanel. Hihi.
Tråkigt väder ute idag, men jag diggar det.
Har även suttit och letat en massa information om mitt och Johannas
SO arbete, vi ska redovisa om Sionismen. (?) Så sjukt klyddigt. Har letat
skit mycket och varit inne på jätte många hemsidor nu men va tusan det finns
ju verkligen inte mycket eller så är det så konstigt och så svåra ord så man
förstår absolut ingenting! Man vill ju inte heller komma in på en sida där det
står helt fel saker och sen står man där och babblar om saker som inte alls
är sant. Haha, det vill man ju inte göra tack.

Men idag så skulle jag och Johanna egentligen stå i Caféterian, men som
alltid annars när vi ska stå där så är det nått hinder ivägen så det blev inget
idag heller. Men imorgon, då jävlar :-) (hoppas vi)

Nu ska jag fortsätta på SOn och sen även lite NO.
Detta är så drygt....

Jag & Jojje


Måndag 3 November

Hej å hå. Idag började skolan, känns ganska så deppigt just nu. Har ingen motivation alls. Känner mig lagom trött på skolan just nu.
Men lite glada nyheter finns det i alla fall, jag känner att jag bättrat mig så otroligt mycket i skolan på sistone. Klarat alla proven galant den senaste tiden. Little bit proud ;-D Hihi.

Och nu har jag pluggat NO ett tag, fattar typ inte ett piss. Fast det är väl inte så konstigt när det är första dagen jag övar. Fick faktiskt lite hjälp av brodern min som förvånadsvis kunde förklara riktigt bra! Förhoppningsvis fattar jag bättre imorgon. Vill verkligen få bra på detta provet.

Nu ska jag nog bada och sen ska jag titta lite på tv och även kika lite på mitt och Johannas SO arbete.

Pussen, Ellen.


Tror jag saknar sommaren

Saknar alla varma dagar i Ljunghusen.. 
Fast att jag älskar vintern så saknar jag nog sommaren, men framförallt
sommarlovet. Just nu skulle bara vilja åka till ett varmt land, kanske Thailand?

Höstlovet är slut

Söndag idag och imorgon börjar skolan igen, dödstrist. Har värsta ångesten.
Jag verkligen hatar skolan just nu. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet
som man brukar säga och inse att vi alla måste gå i skolan. That´s life lixom.

Snart ska jag ta mig ett bad och sen ska jag kolla på Andra Avenyn, like always!

Puss Puss

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0