Nyårsafton

Nyårsafton idag, känns ju bra!
Snart börjar ett nytt år med många nya möjligheter. Mycket kommer att hända 2009 men mycket har även hänt 2008.
Många, många helt otroliga minnen med både vänner, familj & släkt. Inget år som jag kommer glömma i alla fall.

Denna kväll ska i alla fall firas med mina två underbara vänner. Dom vänner som står mig närmst om hjärtat. Johanna och Johanna. Ni är underbara! Det kommer bli en mycket rolig kväll hoppas jag! :-)

Tänkte bara skriva hur sjukt det egentligen är, jag och Johanna har varit vänner i snart 11 år nu och vi har aldrig varit ovänner en endaste gång! Som man brukar säga, "vi är som två pusselbitar." Det är faktiskt helt sant. Aldrig skulle jag kunna ha en bättre vän. En vän som alltid ställer upp till 100% och som jag oavsett vad alltid kan lita på. Som vi alltid brukar säga, det känns inte som du är min vän, det känns mer som att du är min andra halva. Precis som vi vore samma person fast vi vandrar runt i två olika själar. Vi är så lika på något sätt. Helt olika på utsidan men så fruktansvärt lika på insidan. Det är som om du alltid finns där med mig. Ingen i hela världen kommer någonsin kunna ta din plats.
Ibland kan jag sitta och gråta för jag tänker på vilken tur jag egentligen haft. Tänk att just vi två har hittat varandra, två personer som är så ofantligt lika. Det är som om vi vore skapta för varandra. Jag kan aldrig föreställa mig att leva ett liv utan dig. Det hade varit helt ofattbart. Vi har gjort  så himla mycket tillsammans, vi delar så otroligt många minnen som jag aldrig någonsin kommer kunna glömma. Aldrig ska vi släppa taget om varandra. För utan dig skulle jag aldrig varit den samma. Jag är så tacksam.
Jag vet inte vad jag ska skriva, det enda jag kan säga är
Jag älskar dig. Tack för att du finns, min bästa vän! 
 
/ Ellen


Sometimes you are very very happy..


.. and sometimes you´re happy for nothing.

Guitar hero

God kväll

Idag vaknade jag sent (för mig är det sent!) Vaknade klockan 10:15, fick panik och skuttade rätt upp ur sängen. Sen åkte jag och pappa till Onoff för att köpa en ny kaffebryggare (intressant :) och sen har jag spelat guitar hero som en galning med brossan. He-he. Jag börjar bli grym. Även fast jag bara spelar på easy, hahaha. Jag är nybörjare faktiskt.
Just nu fryser jag jättemycket, sitter med 2 st tjocktröjor och ett par tjocka joggingbyxor. Jag fryser ändå. Känner mig lite febrig också. Låt mig inte bli sjuk. Pleeeeeeeease.
Nu ska jag fråga brossan om jag får spela lite, är riktigt laddad ;-)

Puss

Julrean

Både idag och igår har jag ägnat hela dagen åt att gå på julrean. Shit alltså, det är kaos. Så otroligt mycket folk. Särskilt igår när det var första dagen. Folk är som galna! Men igår kom jag och Liliedahl i god tid till stan så vi fick fixat dem "viktigaste" sakerna först innan allt folk hann komma. Testade även ut ett par jeans som jag sedan la undan. Hämtade dem senare på eftermiddagen när jag kollat runt i alla jeansaffärer i stan. Det fanns absolut INGA jeans som passade mig, antingen så kunde jag inte knäppa dom för dom var för små i midjan eller så satt dom som påsar i vaderna och låren. Kan dom inte göra jeans som är formade efter min kropp!? Haha. Men tillslut så gick jag och köpte dom jeans jag tidigare lagt undan, mina älskade Nudie. Dom är verkligen underbara. Haha, finns inga bättre jeans!
Sen köpte jag även en ny väska, en mössa och underkläder.

Och imorse följde jag med min bästa vän till stan för att även hon skulle få köpt sig ett par jeans. Men samma sak där, inga passade, förstora och försmå, inga som var bra. Vad är det som har hänt med jeansförsäljningen egentligen? ;)
Men vi hade trevligt, käkade god mat och sen var vi tvungna att ta bussen hem igen för jag ska snart iväg på middag hos några vänner.

Puss Ellen


Min nya kamera

Kom nyss ut ur duschen, klädde på mig lite myskläder och skulle sedan testa min nya kamera. Med tusen inställningar så lyckades jag ställa in den på något vis och jag skulle sedan ta lite test-bilder. Jag själv fick bli motivet, vad annars? ;-) Märkte att kameran var fruktansvärt bra mot mina förväntningar. I dagsljus och på rätt inställning. Kunde inte förstå hur den kunde vara så pass bra. Perfekt skärpa. Jag är glad! Jag älskar att ta foto, tack mamma & pappa!

Ska försöka ta lite "fina" bilder och så får ni se lite smakprov senare! :)

ETT LITET SMAKPROV, HAHA. SER UT SOM HEJ KOM Å HJÄLP MIG OCH ÄVEN
LITE DROGAD SÅDÄR, MEN VATUSAN! :D


Är julen över?

Hallå
För ett tag sen kom vi hem från mormor och morfar. Alltid lika mysigt att sova över där. Vi åt en jättegod frukost och sen drog vi oss hem. Nu har jag packat upp alla julklapparna. Ska duscha nu och göra mig lite fräsch och sen ska jag kanske ut med Johanna eller nått, vill ta lite fina foton med min nya kamera! :-)
                                           
 
Jag igår kväll.                    Olle kan posa, haha
  
     Frukost hos m & m  


JULAFTON

Jaså, då var det självaste julafton idag då som jag hoppas att ingen har missat. Höhö ;)
Vaknade vid 9-tiden, sen kom Jojje hit och vi gav våra julklappar till varandra. Wie. Jag blev mycket glad. Tack så mycket!
Nu har jag gjort mig iordning. Vill bara påpeka att jag har kjol idag (!) Egentligen så haaatar jag kjol men bara för att göra det lite extra festligt så jag har varit så duktig så jag har satt på mig en kjol. Inte illa. Är verkligen ingen klänning/kjol-tjej. Fast denna kjolen är hyffsat fin så den funkar väl. Haha
Men vid halv 3 tiden (?) ska vi åka till mormor och morfar där även farmor kommer att vara för att fira jul tillsammans. Ska bli så mysigt, som vanligt! Älskar att fira jul hos mormor och morfar. Sen ska vi även sova över där. Mysiiigt! :-)

God jul på er alla! Hoppas ni får en mysig & trevlig julafton! :-)

Massa kramar, Ellen.


Do you still remember?


Johanna min lilla ängel, kom och räddade mig i nöden idag. Haha. När jag hade det som mest tråkigt så ringde telefonen och det var pappa och mamma som var ute och gick som hade hittat Johanna stående alldeles ensam på busshållplatsen påväg till stan. Så Johanna fick låna pappas mobil och ringde mig för att fråga om jag ville följa med. Haha! Jag fick snabbt som attan fixa mig och sen stack jag ut till bussen. I stan köpte Johanna en julklapp (???) till sin mormor. Haha okej, det var ingen julklapp men vi kan säga att det var de. ;-) Sen köpte vi en jäättegod korv från en korvgubbe och vi blev såklart omringade av fåglar! Inte något som gör mig glad! Men god korv var det i alla fall.

Puss puss

Danmark

Igår följde jag med familjen Liliedahl till Danmark för att köpa sprit och sen gå på Fields. Det var mycket trevligt!
Idag vet jag inte vad som händer riktigt. Har inte bestämt mig än.


       Johanna & Joel        Johanna inne på Fields

Söndag

God dag!
Det känns verkligen inte som det är jullov nu, och särskilt inte som det snart är julafton. 3 dagar kvar nu, helt otroligt. Tiden bara springer iväg. Känns ändå ganska bra, för det finns vissa saker som man längtar till.
Om en stund ska vi åka iväg och hälsa på min gudmor som bor i San Fransisco egentligen. Hon är bara här med sin familj och hälsar på. Så vi ska snart åka.
Det spelar ingen roll att det är söndag idag, för det är ändå ingen skola imorgon, häääärligt. Annars är söndag den mest tråkiga dagen på hela veckan. Men inte idag..
Jag och Johanna spelade även in en video igår som jag tänkte lägga in på bloggen, men vatusan, jag vet ju inte hur man gör!? Någon som kanske vet hur man gör? Annars kan jag kanske själv lista ut det förr eller senare.

Kram
Ellen


20 december och min födelsedag

Äntligen min födelsedag! Idag ska jag och Johanna kanske iväg och bowla, sen ikväll kommer släkten. Haha, har inte så stor släkt precis. :-) Men det ska bli trevligt! Sen får vi se vad som händer mer.
Härligt att fylla år ialla fall! Grattis till mig själv!
:-D


Kramar Ellen

SKOLAVSLUTNING

Godmorning! Skolavslutning today!

Idag blev det sovmorgon för en gångsskull. Börjar halv 11 idag. Sen är det bara avslutning i matsalen osv. Slutar väl någon gång vid 12 skulle jag tro. Efter skolan ska jag och Johanna till stan, måste köpa julklapp till henne och hon till mig. Sen ska även liliedahl komma in till stan och vi ska gå och käka på någon god restaurang. Mysigt! Jag och Johanna kör det som en liten tradition, varje skolavslutning så äter vi på restaurang. Haha. Mums

Nu ska jag göra mig iordning det sista. Sen drar jag till Jojje och sen vidare till skolan. :-D

This is a happy day!

Pussar!

Finally the last day

WOHO

Äntligen är dagen här! Den sista dagen på denna hösttermin. Hur skönt känns inte det egentligen?! Imorgon är det skolavslutning. I like. Börjar klockan halv 11 och sen ska vi bara kolla på uppträdanden i matsalen. Sen samlas vi i våra klassrum och vi kommer få våra betyg för denna termin.
Livet känns som en räkmacka just nu. Jag bara gliiiiiiiiider fram. ;-)
Hoho

En vecka kvar till julafton och endast 2 dagar kvar till MIN födelsedag! Yeah yeah. :)

Puss å haj

SSSSNNNNNNNNNNNNNNYYYYYYYYGGGGGGGGGGGGGGG !

Bowling

Idag hade vi bara tre "lektioner." Inte så jobbiga precis. På spanskan fick vi reda på betyget och hur det hade gått på provet. (Jag blev nööjd!) På idrotten hade vi dans & vi fick veta vårt betyg, och sedan hade vi syslöjd då vi inte gjorde ett skit. Fick även reda på betyget där. Intressaant...

Efter lunchen åkte vi till Big Bowl med klasserna och bowlade. Ganska kul! :-)

Sedan var dagen slut! Härlet ;-)))

Nu ska jag bara ta de lugnt, ska nog ta och kolla på en bra film och
riktigt njuuuuta av denna frihet. Inga läxor, inga prov. Just relax! For once!
I like this......

Kram

Varför inte en bild på mig och kära bror. Visst är vi fina syskon? *hoost*


Jordbävning!?


06:20 vaknade jag av att hela min säng skakade. Jag tog förgivet att det var min katt som låg och kliade sig vid fotändan. Men det fortsatte skaka, jag var tvungen att kolla om det verkligen var min katt så jag reste mig upp och där låg ingen katt. Jag tänkte inte mer på det, (brukar vara som en zombie när jag vaknar på morgonen) så jag brydde mig inte så mycket om det, la mig ner igen och somnade om. Efter bara några minuter vaknade jag igen och hörde hur pappa pratade med mamma om att det hade skett en jordbävning. Jag kom då ihåg att jag nyss vaknat av det och insåg att jag inte hade drömt. (kändes faktiskt som en dröm.)
Ändå rätt fränt att det har skett en jordbävning i Sverige, i MALMÖ lixom! Tänk att jag har fått vara med om det. :-)
Hoppas det kommer efterskalv som man känner av, alltså inget allvarligt men ändå så man kan känna det, vore kul att få känna de en gång till! HAHA


Ajja, Ellen.


Måndag 15/12

Hej!

Idag i skolan hände det inte så mycket, vi tittade på film, jag var hos syokonsulenten med pappa. Vi fick även tillbaka våra No-prov idag som handlade om nervsystemet, jag var typ 1 pöäng ifrån MVG. Tusan oxå. Haha, men jag är ändå jätte nöjd! :-) Hade ju trots allt inte övat alls mycket. Så med de resultatet kan man ju inte vara annat än nöjd.
Och sen kollade båda klasserna (9A & 9B) på film tillsammans i matsalen och vi fick lite godis och julmust. Hihi
Sen slutade vi lite tidigare än vanligt.
När jag kom hem tog jag och Olle bussen till mormor och morfar, för att äta där. Vi fick åka 3 olika bussar, herregud. Drygt. Men när vi väl var framme fick vi god mat, som vanligt, och senare kom pappa och hämtade oss.

Nu ska jag snart duscha och sen ska jag chilla TV.
Gött!

Ellen


Varför ser det ut som att jag har "gumphaka" på denna bilden? Haha! :-)

3:e advent

Hej allihopa.

Har fixat ny design till min blogg idag. Blev väl inte så jättebra precis, är inte så bra på det här men ska öva mig lite så den blir ännu snyggare. Lite konstig är den nu kanske, men man vänjer sig. Haha

Idag har jag bara tagit det lugnt och rensat min byrå som såg ut som ett bombnedslag. (Helt seriöst)
Jag var tvungen att göra det alltså. Skönt att ha det gjort nu ialla fall!

Denna veckan kan bli riktigt chill. Inga läxor och sånt. Även sista veckan. Hur härligt som helst! :-)

Ikväll är det Wallander och jag ska såklart kolla på det! :-)


Puss Puss


Julgran, julshopping & LUCIA

Idag har jag, pappa och Olle handlat årets julgran, mysigt!
Mamma har bakat lussebullar och vid 2 tiden tog jag och Johanna bussen in till stan. Blev inte handlat så mycket för min del, har ju nästan redan handlat allt. Köpte ialla fall en julklapp och sedan en tröja till mig själv. Haha, jag var tvungen.
Älskar att gå på stan på julen!

Men herrejesus, jag glömde nästan nämna att det är lucia idag ju! Förvirrade jag. =)
Jag och Johanna var även och kollade på när hästarna från stallet gick lucia vid affan, en årlig tradition ju, haha. Så förbaskat dåliga men ändå. Eller ja de var ju förståss inte hästarna som gick lucia, haha.

Ellen




Lussevaka

Idag är det lussevaka.
Ska inte göra något speciellt, inte vad jag vet än. Ganska tråkigt faktiskt.
Men men

Har kollat på film i min ensamhet och tröstätit med godis.
Haha tycker synd om mig själv eller? Nej jag skämta bara.

Äsch palla sånt här. Jag är ingen fest-människa. Sprit och sånt är ingeting för mig. Har aldrig varit min stora passion precis, kommer aldrig vara heller. Nej.
Festa kan man, men då gör jag det för att ha trevligt. Och inte bara för att man "måste". Lixom hänga ute på någon parkbänk och supa sig full. Jag anser inte det som en fest. Lite sådär fjantigt, tycker jag.  

Jag har inget vettigt att skriva.
Ha en trevlig kväll
Ellen


Lucia i skolan

Idag gick vi lucia i skolan. Jag var såklart tomte :-) Och några till. Tror vi var 6 stycken tomtar. Och massa tärnor.
Först gick vi för dem "äldre" och sen för dem mindre. Och ikväll klockan 8 ska vi gå igen för dem gamla pensionärerna på rutundan. Haha, vi får pengar och godis! Wejho.

Fick sluta klockan halv 1 idag. Nu sitter jag bara och chillar, kanske ska till Johanna senare.
Och klockan kvart över 6, (de va de va?) ska vi cykla till rutundan för att öva till senare ikväll med alla andra tjejer.

Känns inte som det redan är jul ju!? Hur snabbt har det inte gått lixom. Det var ju inte längesen det var augusti och skolan började, nu är det redan jul och terminen är snart slut. Bara en vecka kvar nu. Helt otroligt. Känns så skönt. Snart är denna tid över, på Strandskolan. Ändå skönt ..

Ellen

Nervsystemet

Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihoooooooooooooooo!
Jag kom precis hem från skolan och vi har haft elevensval hela dagen. Slutar egentligen klockan 2 då men idag klockan 3 eftersom vi gjorde No-provet efteråt. Herre min gud vilken lättnad det är nu. Älskar känslan av att komma hem sätta sig ner och bara känna att man inte har några prov, inga läxor eller någonting att tänka på! Hur chill är inte det lixom!?
Jag är glad. Provet gick faktiskt skit bra! Alltså verkligen bra. Det kändes så ialla fall. Nu är jag STOLT över mig själv. Så duktig jag är! Det är bra att berömma sig själv lite ibland, fast de händer ju inte så ofta men idag är det  banne mig dags att göra det :-) JAG ÄR BÄST.

Snart kanske jag och Johanna ska ta bussen och fika någonstans.
Skönt.

Pussen
Ellen


People always said that i´m a happy person

Goderafton goderafton både herre & fru!

Sitter här och "pluggar" No. Uhhuhuhuhuh, varför känns det alltid så stressigt för mig när jag ska plugga till ett prov? He-he-he-he, kanske för att jag "råkar" börja lite för sent. Men whatever, resultaten på proven brukar inte bli så illa trots allt. Jag tror att jag börjar inse att jag behöver faktiskt inte sitta en hel vecka innan och råplugga inför ett prov. För mig räcker  det med två dagar innan eller nått. (Beror ju också på hur stort provet är men.) och nu menar jag inte matte! För när det gäller matte så behövs det nog en rejäl genomgång av 1ans,2ans,3ans, ja ni förstår. Alla dem där årskurserna som gått och jag kan ändå inte räkna. Har nog den sämsta hjärnan när det gäller matematik. Undra vad det är som sitter fel i min hjärna som inte kan koppla matematiska räkningar 8-D Haha! Wierd.
Men som jag alltid fått höra: "Du är ju bra på annat!" Och precis, jag ÄR bra på annat! På myyyyyycket annat till och med.:-)
Nä nu jävlar ska jag plugga in det sista och sen ska jag ta och kolla på TV. Det är viktigt med pauser när man pluggar, fast mina s.k. pauser kan bli över flera timmar långa. That´s not great huh?
Och förresten har jag skrivit en jävla massa rader om konsumtion och utveckling till So-inlämningen imorgon.
Sååå, så illa är det faktiskt inte!

Ajja
Ha det bra allisammens! (Haha Johanna! :D)


"Ledig vecka" men ändå plugg

Denna veckan är det elevensval i skolan. (Vet att jag har nämnt det tidigare) Men ialla fall, jag hade inte önskat det jag fick, hade önskat kickboxning men fick läsa och skriva i stället! Hur tråkigt är inte det lixom!? Medans det finns dem som får laga mat och baka. Så störigt och orättvist! Jag vill ju också göra det. Haha
Trodde att denna veckan skulle blir hyffsat kul ändå, men nej det kommer den inte att bli. Värsta tråkiga gruppen också. Tur jag har Johanna och Johanna ialla fall.
Nu sitter jag här och pluggar. Har precis läst klart alla No-sidor och skrivit lite på So-inlämningen som ska vara inlämnad på onsdag. Senast klockan 3, OBSERVERA! ;-) Annars ligger man nog ganska illa till. 
So:n handlar om konsumtion och utveckling och No:n om nervsystemet. 
Wish me luck.
Förresten har vi sjungit massa julsånger idag på luciaövningen. Var ganska sliten i rösten eftersom jag är både förkyld och har haft ont i halsen. 

Måste fortsätta nu.
Ha det! 
 

Måste tillägga att jag tycker att denna man är SNYGG!
Haha

Saturday

Idag är det söndag. Jag är verkligen jättetrött idag. Måste äta lunch snart men mamma är dum som inte vill gå och köpa lunch till mig! :-( Haha.

Kaaaanske får jag iväg pappa eller nått till stan för jag måste byta en tröja jag köpte till en storlek mindre. Men jag tappade bort kvittot och nu så vipps hittade mamma det! Jippi.

Förresten så är det ganska chill ändå, för hela denna vecka som kommer ska vi ha "elevensval" i skolan. En hel vecka som man bara kan ta det lugnt, typ.
Fast vi har No-prov på ons, men de är väl ändå hyffsat lätt.
Snart kommer lillgrannen in hit också, ska passa honom hela eftermiddagen.

Hajdåååååå


Jag vet att jag har jättefina huggtänder. *hosthost* Blir snart ändring på det men jag ler ändå!

Dop



Idag har jag varit på min kusins barns dop. Lilla Hanna. Jättesöt unge. Efter kyrkan åkte vi hem till dem och åt tårta och kakor. :-) Påvägen hem köpte vi kinamat med oss, hihi.
Och sen har jag varit ute en stund med Johanna men det regnade så, så nu sitter jag och kollar på Stjärnor på is och äter godis. Vilken nyttig dag va? ;-)

Julhandla

Efter skolan tog jag bussen in till stan och mötte upp min bror. Sen gick vi och åt och sen shoppade vi för fullt. Hittade nästan allt jag var ute efter. Har bara några få julklappar kvar nu. Det är så himla mysigt i Malmö på julen, särskilt när det är kväll och mörkt, och all belysing i träden lyser upp det så fint. Älskar julen!
Vi hade ialla fall mycket trevligt.


Kram Kram


ROBINS

Idag hade pappa fixat biljetter till mig och Johanna till programet Robins. (Som sänds på fredagar klockan 21.00, för dem som inte vet.) När vi kom dit så visade pappa oss runt lite på SVT, fast att jag har varit där ett antal gånger innan. Hihi, har ju till och med jobbat där ;-) Vi fick hälsa lite på Robin och sen fick vi sitta med när dem övade på genrepet och vi fick vara en liten publik på 3 personer. (Pappa, jag och Johanna) Sen skulle pappa öva på sin scen också. Haha. Sen var det lång väntetid till den andra publiken skulle komma så vi fick vänta ett tag. När klockan blev kvart över 7 fick vi ytterligare en gång gå in i studion, sätta oss längst fram på våra reserverade platser. (Måste man ju tillägga också att det bara var VI som fick det.) Hahaha ;-) Sen när klockan var halv 8 kom resten av pubilken. Och någon gång vid kvart i 8 tiden kom Robin in igen och programet kördes igång.
Det var väldigt kul och trevligt att få vara där.
Och man måste bara tillägga att jag och Johanna fick även se lite andra kändisar också. hihi.

Puss
Ellen

Ajjjjjjjjj

Imorse tog jag bussen in till stan klockan 8. Vid 9 tiden skulle jag vara hos tandregleringen. Fick ta av gummibanden idag och dem satte in två nya järnringar runt två tänder i överkäken. Sen en typ stålpinne som sitter fast i båda ringarna och går över upp i gummen. Gör ju inte alls ont!!!!!! Har redan fått två blåsor på tungan! Hjälp mig. Och jag har börjat att läspa nu också, låter förjävligt. Blir mobbad här hemma. Låter skitkul när jag ska säga "Wax" blir lixom något som "waaasshhk". Hahaha.

Efter tandläkaren åkte jag till skolan. Och efter skolan hade mamma beställt tid till mig på fotvården. Så jag åkte dit. Det var riktigt skönt. Mina fötter strålar nu.

Nu måste jag plugga spanska, har prov på onsdag.

Goodbye


Johannas konstverk och mitt konstverk. Visst är vi duktiga? *Host host*


RSS 2.0